sobota, 24 sierpnia 2013

Ranking filmów z 1972 roku

1. Szepty i krzyki / Viskningar och rop (Psychological Drama)
2. Uwolnienie / Deliverance (New Hollywood & Psychological Thriller)
3. Aguirre, gniew boży / Aguirre, der Zorn Gottes (New German Cinema & Psychological Drama)
4. Diabeł (Historical Drama & Psychological Horror)
5. Zagraj to jeszcze raz, Sam / Play It Again, Sam (Romantic Comedy & New Hollywood)

6. Rzym / Roma (Surrealism & Satire)
7. Kabaret / Cabaret (Musical & New Hollywood)
8. Avanti! (Romantic Comedy)
9. Szał / Frenzy (Crime & Black Comedy)
10.Droga smoka / Meng long guo jiang (Kung fu & Exploitation)
11.Ucieczka gangstera / The Getaway (Crime & New Hollywood)
12.Dyskretny urok burżuazji / Le Charme discret de la bourgeoisie (Satire & Black Comedy)

2 komentarze:

  1. Czemu z 72 roku?

    Sprawdziłem na Filmwebie co mam oglądnięte z tego rocznika... Ojciec Chrzestny... Solaris Tarkowskiego, Ostatnie Tango w Paryżu, Tajemniczy Blondyn w Czarnym Bucie i parę które wymieniłeś... Te które wypisałem są nieciekawe..? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo obejrzałem ostatnio kilka filmów z '72 roku.

      "Tajemniczego Blondyna" nie oglądałem. Ojciec to niewykorzystany potencjał, Tango trzeba nad interpretować, Solaris straszna nuda.

      Usuń