sobota, 21 września 2013

Ranking filmów z 1928 roku

1. Cyrk / Circus (Romance & Comedy)
2. Męczeństwo Joanny d'Arc / La passion de Jeanne d'Arc (Historical Drama & Legal Drama)
3. Laugh, Clown, Laugh (Melodrama)
4. Życie zaczyna się jutro /  The Docks Of New York (Romance)
5. Wojna gangów / Gang War (Gangster Film)


Chociaż mógłbym dodać też "Człowieka z tłumu", "Człowieka z kamerą" lub "Upadek domu Usherów". Jak na kino nieme, były całkiem niezłe.
I tak zostałem zaskoczony. Oficjalnie nie lubię niemych filmów, ale te kilka które ostatnio obejrzałem sprawdziły się zaskakująco dobrze. Cieszę się, że zaliczyłem ten rocznik, i że w przyszłości kolejne takie będą.

PS. "Wojnę gangów" zobaczyłem kiedyś na TCM. I chyba tylko ja. Dałem wtedy 7/10, przez co klasyfikuje się do tego rankingu, ale niczego nie obiecuję.;-) Dziś mógłbym niżej ten film ocenić.

2 komentarze:

  1. W nawiązaniu do reżysera "Męczeństwa JD": dziwi mnie że nie widzałeś "Ordet".

    - goandrewgo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałem, nie chciało mi się, kiedyś obejrzę...

      Spokojnie.;-)

      Usuń