wtorek, 27 stycznia 2015

Duży fragment mojego scenariusza. Scena samobójstwa.

Chciałbym wam zaprezentować swoje "Awake". Bez opisów, tylko dosłowny cytat z "gotowego" scenariusza. Plus, jest to otwarcie ostatniej z głównych zakładek na tym blogu, do której będę wrzucał wszystkie notatki dotyczące mojej twórczości. Brakuje w niej tylko takiego przykładu treści, i oto on.

Jest to scena bardzo dla mnie ważna od momentu gdy zaplanowałem ten odcinek i gdy zdałem sobie sprawę, jak ambitny będzie jej punkt kulminacyjny. Cały epizod jest bardzo ważny, skupia się w zasadzie na jednej postaci i pozwala jej wybrzmieć, ponieważ do tej pory widz/czytelnik prawie w ogóle jej nie znał. Teraz postanawia się ona zabić, z powodu czegoś, co zrobiła kilka odcinków wcześniej. Przedstawiam jej tryb myślenia, a potem jest scena na tarasie wysokiego budynku. Stanowiła ona wyzwanie, ponieważ owe samobójstwo nigdy nie jest nazwane i zidentyfikowane. Sam bohater nie zdaje sobie sprawy, czemu czuł potrzebę wjechania tak wysoko. Chciałem uzyskać efekt, w którym to jego podświadomość podjęła tę decyzję, jako jedyne rozwiązanie jego sumienia, i natychmiast osiągnęła spokój. I to uczucie właśnie przebiło się do świadomości. Chciałem, by postać balansowała na tej granicy przez całą scenę, pomiędzy napawaniem się tym, że decyzja została podjęta, i samym skokiem. Napawał się przez ten czas życiem, widokiem zachodu słońca, dotykiem kamiennej balustrady, mocnym wiatrem typowym dla tej wysokości. Większość tego czeka, aż zostanie przekazane przez obiektyw kamery i ekspresję aktora.

Występują tu dwie postaci: Richard Mustar, starszy człowiek który pojawia się co kilka epizodów niczym Matthew Abaddon z "Lost". Zawsze we właściwym miejscu, zawsze wie co powiedzieć; jedna z tych postaci które wiedzą, co się dzieje, ale nie muszą tego nikomu mówić. Teraz odpoczywa na tarasie i jest jedynym świadkiem tego, co robi Xavier, główna postać odcinka. Pozbawiony pewności siebie, osłabiony przez ranę psychiczną z przeszłości.

Całość do przeczytania pod poniższym linkiem.
http://www.mediafire.com/view/s668g2lgnkcvifi/Odcinek9Przykladowydialog.pdf

3 komentarze:

  1. Lubię tą scenę. Chyba nic w niej nie zmieniłeś? Tylko widzę że tutaj to scena 23. a w odcinka #9 wersji którą mi przesyłałeś to scena numer 19.


    Kiedy rozpoczynasz produkcję? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Spojrzałem na podział ogólny i tam jest jako #23, ale sama scena ma u góry numer #17. Cały czas dłubię więc nie wiem, co ci odpowiedzieć.:) Do powyższej wersji dodałem trochę opisów otoczenia, by było mniej literacko, a bardziej filmowo.


    Nie wiem, co z produkcją. Chcę to narazie skończyć. Mam na to ponad rok.


    Czyli nadal jesteś zainteresowany? Bo zbieram się, by ci wysłać coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wysłać możesz, ale nie wiem ile mi zajmie zanim ci odpiszę ;-)

    OdpowiedzUsuń